RingingCedarsForum.com - official forum
It is currently Thu Sep 09, 2010 2:11 pm

All times are UTC - 5 hours

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Medelandgenoten
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 5:43 pm 

Zoals te zien is het topic onder Netherlands nog geheel leeg. Ik ga hier bij deze verandering in brengen. Indien er meer landgenoten inschrijven kan er een mooie discussiegroep ontstaan met het doel om de toekomst te vrijwaren van kunstmatig in stand gehouden leefpatronen, die als enig doel hebben om de mens te ketenen tot slaaf van destructieve energieën die oorspronkelijk bedoeld zijn om door ons aan te sturen. Evenals de verbinding met en het ontlenen van kracht, creativiteit en inspiratie van de positieve energieën die ons ten goede willen zijn.

Ik hoor graag van jullie.

Profile  

Post subject: Re: Medelandgenoten
PostPosted: Thu Feb 04, 2010 7:09 am 

Hallo Ruth,

Nu ik weer eens op dit forum kijk zie ik dat jij hier een bericht hebt geschreven. Jammer dat de Nederlanders zich hier nog nauwelijks laten horen. Misschien is het omdat ze dat op andere plaatsen doen, zoals de Anastasia yahoo-groep. Ken je die? Of ben je dezelfde Ruth die daar ook wel eens heeft geschreven?

Ik ben constant bezig om op verschillende gebieden (geestelijk inzicht, voeding/gezondheid, maatschappij) mijzelf te ontwikkelen en (daarmee) hopelijk een positieve invloed op mijn omgeving te hebben.
Afgelopen najaar was ik in Peru om mee te helpen een leefgemeenschap op te zetten. Ik daar de mogelijkheid om (zelfvoorzienend) te gaan leven. Ik houd alle mogelijkheden open. Jammer dat écht natuurlijk, vrij en zelfvoorzienend leven in Nederland bijna onmogelijk lijkt.

Zie jij wel mogelijkheden in Nederland voor het leven wat jij wenst? En hoe wens jij jouw leven?

Profile  

PostPosted: Thu Feb 04, 2010 2:40 pm 

Heia Andries,

Ja it is me!

Inderdaad is de Yahoo groep actiever, echter heb ik niet altijd een klik met de berichten. Ik ben er dan ook al een tijdje niet geweest om die reden.
Wat betreft NL, mmm..ik heb nog steeds geen oplossing gevonden in ons land om iets dergelijks 'puur voor mezelf' neer te zetten.
Het is duur, gebonden aan regeltjes en te weinig goede, rustige en stille plekken waar je je daadwerkelijk terug kunt trekken. Zo zie ik het ook. Ik wil me graag privé terug trekken, maar krijg dat zowel qua locatie als financieel niet voor mekaar. Overigens dermate frustrerend dat ik wanneer ik weer zo'n mooie plek zie of een mooi vrij huis en de prijs die daar aanhangt me zeer depressief voel op het 'suicide-denkende' af. Dat vind ik het allerergst aan dit land. De mogelijkheden zijn zo beperkt.

lieve groet,

Ruth

Profile  

PostPosted: Fri Feb 05, 2010 6:34 am 

Ha Ruth, ja jij dus.

Dit forum heeft het voordeel dat er meer structuur is en vooral dat het internationaal is. Ik heb gezien dat je goed in het Engels communiceert.

Ik voel me er nu goed bij om me voorlopig eerst in Nederland verder te ontwikkelen. Daarvoor zie ik weer nieuwe mogelijkheden. Leven zoals ik uiteindelijk wil leven is een ander verhaal. Maar goed... alles op zijn tijd. Er is genoeg reden voor tevredenheid op dit moment. Onderwijl is er de altijd aanwezige onrust die mij blijft voortstuwen.

Het Anastasia-ontwerp is ondermeer zo mooi omdat het zowel gemeenschapsleven bevordert alsook het tot jezelf kunnen komen. Afhankelijk van de behoefte kun je dan als het ware zowel tot 90% samen als 90% op jezelf zijn.
De beperkingen die er zijn in Nederland vind ik ook lastig. Er zijn zeker vele voordelen en mogelijkheden in Nederland, maar niet wanneer het gaat om natuurlijk, vrij en "alternatief" leven.
Logisch dat de moed je wel eens in de schoenen zinkt. Daarom is het belangrijk om elkaar te steunen en bemoedingen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC - 5 hours